​Trop zuchowy Smerfy - tropy bajkowe

Zrealizowanie tropu "Smerfy" znakomicie służy zgraniu gromady, ma bogatą obrzędowość zaczerpniętą z opowieści o Smerfach. Możemy na przykład wykorzystać imiona Smerfów przy tworzeniu nazw szóstek i posługiwać się wyrażeniami zaczerpniętymi ze słownictwa bohaterów filmowej bajki.
 
Trop "Smerfy" przeznaczony jest raczej dla młodszych zuchów. Można go realizować o każdej porze roku, ale świetne warunki do tego stwarza kolonia zuchowa. 
 

Zadania do wykonania podczas realizacji tropu "Smerfy":

  1. W kręgu rady zdecydowaliśmy się zamieszkać w wiosce Smerfów.
  2. Oglądaliśmy bajkę pt. „Smerfy”.
  3. Zbudowaliśmy wioskę Smerfów lub urządziliśmy smerfowi chatki.
  4. Urządziliśmy wyprawę do lasu w poszukiwaniu smerfojagód.
  5. Braliśmy udział w wyprawie do siedziby Matki Natury oraz roztargnionego Ojca Czasu.
  6. Bawiliśmy się w niewidzialne Smerfy i pomagaliśmy Matce Naturze w sprzątaniu świata.
  7. Szóstkami inscenizowaliśmy przygody Smerfów.
  8. Podchodziliśmy zamek Gargamela, podpisaliśmy z nim układ przyjaźni.
  9. Byliśmy z wizytą u Pasibrzucha, pomagaliśmy mu znaleźć przyjaciół.
  10. Zorganizowaliśmy wyprawę do końca tęczy.
  11. Na podsumowanie zorganizowaliśmy bal w wiosce Smerfów, przygotowaliśmy ucztę, urządziliśmy przyjęcie urodzinowe, tańczyliśmy taniec 100 smerfów. 

Podczas realizacji tropu Smerfy zuchy mogą zdobyć również sprawności takie jak: Zgrywus/Zgrywuska, Dobry opiekun/opiekunka, Dama, Dżentelmen, Złota rączka, Kuchmistrz/Kuchmistrzyni, Grajek, Plastyk/Plastyczka, Recytator/Recytatorka.
 

Sprawdź również najważniejsze informacje o reformie SIM - zobacz blog wgl.pl

Nowy System Instrumentów Metodycznych (SIM) - reforma w pigułce

Wszystkie najważniejsze informacje na temat nowego systemu instrumentów metodycznych w prostej i przejrzystej formie. Co się zmienia? A co zostaje? Sprawdź sam!

Metodyka Zuchowa w nowym SIM

Nowy System Instrumentów Metodycznych w tej grupie zmienia chyba najmniej, w końcu jednak, po wielu latach gwiazdki zuchowe zostały oficjalnie uznane - do tej pory próżno było szukać odpowiednika stopni harcerskich w poprzednim regulaminie. Sprawdź jak wygląda nowy program gwiazdek, sprawności oraz tropów zuchowych.


Trop zuchowy Smerfy - bajkowy

  • Dodaj Opinię
  • 2,99 zł
  • Historia ceny

Produkty uzupełniające

Sprawności harcerskie - Scoutbook - programy sprawności ZHP
Sprawności harcerskie - Scoutbook - programy sprawności ZHP
+ 34,90 zł
Przybornik do szycia - do munduru
Igły i nitki - podręczny przybornik do przyszycia sprawności
+ 8,90 zł
Scoutbook Harcerze - czas na grę! - poradnik - system instrumentów metodycznych
Poznaj SIM 2.0! O tym jak zdobywać stopnie, sprawności i tropy - Poradnik dla harcerzy
+ 39,90 zł
  • szt.
  • Dostępność:
    Towar w ofercie sklepu - na indywidualne zamówienie. Wysyłka w 14 dni roboczych.
    Sklep Woda Góry Las dokłada wszelkich starań aby Twoja przesyłka została nadana w ciągu 14 dni roboczych od chwili złożenia zamówienia

Zamówienie realizujemy w ciągu 2-3 dni roboczych. 

Darmowa Dostawa od 399 zł! Sprawdź >>

  do 399 zł od 399 zł
Paczkomaty 12,00 zł GRATIS
Kurier InPost 14,00 zł GRATIS
Kurier DPD 16,00 zł GRATIS

Płatność za pobraniem: + 4,00 zł

Woda Góry Las istnieje już ponad 20 lat!

O naszej firmie >>

Dołącz do nas >>

Masz aż 30 dni na zwrot produktu!

Sprawdź jak dokonać zwrotu  >>