Sprawność harcerska Bankier / Bankierka
Zdobyta sprawność udowadnia zdobytą wiedzę na temat systemu bankowego.
Sprawności ZHP przyszywane są na prawym rękawie munduru i zostały podzielone na następujące poziomy:
- sprawność jednogwiazdkowa - obszycie niebieskie;
- sprawność dwugwiazdkowa - obszycie zielone;
- sprawność trzygwiazdkowa - obszycie czerwone;
- sprawność czterogwiazdkowa - obszycie czarne.
Sprawność harcerska Bankier / Bankierka - wymagania
* Posiada podstawową wiedzę o tym, czym jest pieniądz. Jest świadomy/a istnienia usług bankowych i ich dostępnego zakresu. Interpretuje informacje na temat kosztu kredytu.
- Dowiedziałem/am się, z jakiego banku korzystają moi rodzice/opiekunowie, gdzie się znajduje i jakie usługi oferuje. Wspólnie z nimi przedyskutowałem/am powody, dla których korzystają z oferty akurat tego banku.
- Poznałem/am dostępne dla siebie sposoby oszczędzania pieniędzy i przedstawiłem/am je na zbiórce zastępu.
- Odszukałem/am dostępne w sieci edukacyjne materiały multimedialne, dzięki którym poznałem/am definicję pieniądza oraz zapoznałem/am się z zabezpieczeniami na banknotach, jak również nietypowymi monetami w obiegu w Polsce. Wziąłem/wzięłam udział w minimum jednej grze oraz quizie, dzięki którym zapamiętałem/am powyższe informacje (np. na portalu NBP).
- Dowiedziałem/am się, co to jest RRSO i jaką rolę pełni. Wyjaśniłem/am to innym, porównując poziom RRSO w kilku ofertach finansowych.
** Posiada wiedzę o tym, czym jest pieniądz i jakie pełni w gospodarce funkcje. Posiada podstawowe umiejętności w zakresie obliczania oprocentowania oraz wykorzystania podstawowych form przekazywania środków finansowych innym podmiotom lub osobom.
- Poznałem/am pojęcia takie jak: cechy pieniądza, funkcje pieniądza oraz jestem świadomy/a ewolucji form pieniądza. Jedno z tych pojęć wyjaśniłem/am na forum zastępu przygotowując graficzną prezentację.
- Wykonałem/am jedno z poniższych zadań:
– Wziąłem/wzięłam udział w grze dostępnej na Portalu Edukacji Ekonomicznej Narodowego Banku Polskiego (NBP).
– Odwiedziłem/am Centrum Pieniądza NBP. - Obliczyłem/am odsetki, jakie uzyskałbym/uzyskałabym w wypadku założenia rocznej lokaty w wysokości 100 zł, przy użyciu aktualnej stopy oprocentowania, jaką proponuje wybrany przeze mnie bank i przy założeniu, że nie uwzględniona zostaje kapitalizacja (procent prosty).
- Poznałem/am różnice pomiędzy przelewem bądź przekazem bankowym i pocztowym. Dokonałem/am jednego z nich.
*** Posiada podstawowe informacje na temat systemu bankowego. Jest świadomy/a sposobu obiegu pieniądza w gospodarce oraz dostępnych form jego inwestowania i związanych z tym ryzyk.
- Wyjaśniłem/am innym, jak wygląda obieg pieniądza w gospodarce. Przygotowałem/am na ten temat dowolną prezentację.
- Obliczyłem/am odsetki, jakie uzyskałbym/uzyskałabym w wypadku założenia rok temu rocznej lokaty w walucie (kwota w EUR) w wysokości 100 zł (przeliczonych na EUR), przy użyciu aktualnej stopy oprocentowania, jaką proponuje wybrany przeze mnie bank oraz kursu waluty sprzed roku i dzisiejszego oraz przy założeniu, że nie uwzględniona zostaje kapitalizacja (procent prosty).
- Wziąłem/wzięłam udział w grze ekonomicznej zawierającej elementy inwestowania (forma inwestycji, czas, płynność) oraz oceny ryzyka oraz rozwiązałem/am quiz lub krzyżówkę z dziedziny finansów i bankowości, dostępnych na Portalu Edukacji Ekonomicznej NBP.
- Poznałem/am różne rodzaje ochrony i pomnażania oszczędności, przeprowadziłem/am na ten temat zbiórkę dla członków drużyny oraz dla ich rodziców. Podczas zbiórki uwzględniłem/am kwestie poziomu ryzyka, zabezpieczeń BFG oraz specyfiki poszczególnych instrumentów i wynikających stąd różnic (np. różnica między kredytem a pożyczką).
**** Posiada rozszerzone informacje na temat systemu bankowego. Biegle posługuje się bankowością elektroniczną. Dokonuje podstawowe obliczenia w zakresie określania kosztu pieniądza w czasie oraz ryzyka kursu waluty.
- Wyliczyłem/am ratę równą i malejącą z kredytu oraz zaprezentowałem/am, jakie są między nimi różnice. Uwzględniłem/am w takich obliczeniach element ryzyka kursu waluty oraz podałem/am stopę nominalnego oraz realnego jego oprocentowania, z uwzględnieniem wpływu stopy inflacji.
- Przygotowałem/am i ustawiłem/am odpowiednie zabezpieczenia dla transakcji zakupu dokonywanych poprzez Internet.
- Przygotowałem/am i przeprowadziłem/am grę ekonomiczną zawierającą elementy inwestowania (forma inwestycji, czas, płynność), oszczędzania oraz oceny ryzyka.
- Posługuję się biegle bankowością elektroniczną, realizując następujące działania:
– dokonałem/am przelewu,
– użyłem/am karty płatniczej,
– ustanowiłem/am lokatę,
– zapłaciłem/am przy użyciu dostępnego elektronicznego serwisu transakcyjnego (np. BLIK) wykorzystując do tego telefon.
Przeanalizowałem/am na podstawie systemu bankowego strukturę swoich wydatków.
Sprawdź również najważniejsze informacje o reformie SIM - zobacz blog wgl.pl
![]() |
Nowy System Instrumentów Metodycznych (SIM) - reforma w pigułceWszystkie najważniejsze informacje na temat nowego systemu instrumentów metodycznych w prostej i przejrzystej formie. Co się zmienia? A co zostaje? Sprawdź sam! |
Informacje o bezpieczeństwie produktu Informacje o producencie
Zadaj pytanie dotyczące produktu. Nasz zespół z przyjemnością udzieli szczegółowej odpowiedzi na zapytanie.
Sprawność harcerska Bankier / Bankierka
-
Dodaj Opinię
- 3,50 zł
- Historia ceny
Produkty uzupełniające
- szt.
-
Dostępność:
Towar w ofercie sklepu - na indywidualne zamówienie. Wysyłka w 14 dni roboczych.
Sklep Woda Góry Las dokłada wszelkich starań aby Twoja przesyłka została nadana w ciągu 14 dni roboczych od chwili złożenia zamówienia - Obserwuj produkt:
Zamówienie realizujemy w ciągu 2-3 dni roboczych.
Darmowa Dostawa od 399 zł! Sprawdź >>
| do 399 zł | od 399 zł | |
| Paczkomaty | 24,00 zł | GRATIS |
| Kurier InPost | 25,00 zł | GRATIS |
| Kurier DPD | 20,00 zł | GRATIS |
Masz aż 14 dni na zwrot produktu!



