​Trop zuchowy Kosmonauci / Kosmonautki - tropy zawodowe

Zdobywając trop "Kosmonauci / Kosmonautki" zuchy często będą majsterkować, wykonają hełmy kosmiczne, kosmodrom, zbudują rakietę. Cała majsterka musi być użyteczna, ma służyć zabawie. Ponadto zuch - kosmonauta potrafi wskazać na niebie wybrane gwiazdozbiory, np. Wielki Wóz, Mały Wóz oraz zadbać o swoją sprawność fizyczną.
 
Przy realizacji tropu drużynowy musi pamiętać, aby umiejętnie oddzielić fikcję od rzeczywistości. Trop ma pokazać prawdziwe dokonania człowieka w kosmosie.
 

Zadania do wykonania podczas realizacji tropu "Kosmonauci / Kosmonautki":

1. W kręgu rady postanowiliśmy zostać kosmonautami.
2. Uczestniczyliśmy w zajęciach szkoły kosmonautów i treningu kosmicznym. Znamy planety najbliższe Ziemi i wiemy, jak ważna dla kosmonautów jest sprawność fizyczna.
3. Szóstkami zbudowaliśmy rakietę, kosmodrom, stację kosmiczną.
4. Podróżowaliśmy rakietą na inną planetę.
5. Obserwowaliśmy niebo. Potrafimy wskazać Gwiazdę Polarną i Wielki Wóz.
6. Zorganizowaliśmy wieczór w planetarium lub byliśmy w planetarium.
7. Badaliśmy przestrzeń międzygwiezdną.
8. Szukaliśmy niezidentyfikowanych pojazdów kosmicznych oraz wiemy, co to jest UFO.
9. Zorganizowaliśmy pokazy mody kosmicznej, pokazy modeli, obiektów latających.
10. Badaliśmy inną planetę. Zbieraliśmy próbki ziemi, wykonaliśmy mapę planety, obserwowaliśmy i badaliśmy istniejące na tej planecie formy życia.
11. Urządziliśmy wystawę na temat tego, jak mogą wyglądać mieszkańcy innych planet.
12. Na podsumowanie zorganizowaliśmy „święto kosmonauty".

 
Podczas realizacji tropu Kosmonauci / Kosmonautki zuchy mogą zdobyć również sprawności takie jak: Gimnastyk/Gimnastyczka, Badacz/Badaczka, Astronom.

 

Sprawdź również najważniejsze informacje o reformie SIM - zobacz blog wgl.pl

Nowy System Instrumentów Metodycznych (SIM) - reforma w pigułce

Wszystkie najważniejsze informacje na temat nowe systemu instrumentów metodycznych w prostej i przejrzystej formie. Co się zmienia? A co zostaje? Sprawdź sam!

Metodyka Zuchowa w nowym SIM

Nowy System Instrumentów Metodycznych w tej grupie zmienia chyba najmniej, w końcu jednak, po wielu latach gwiazdki zuchowe zostały oficjalnie uznane. Zgoła szukać odpowiednika stopni harcerskich w poprzednim regulaminie. Sprawdźcie, jak więc wygląda nowy program gwiazdek, sprawności oraz tropów zuchowych.


Trop zuchowy Kosmonauci / Kosmonautki - zawodowy

  • Dodaj Opinię
  • 2,99 zł
  • Historia ceny

Produkty uzupełniające

Sprawności harcerskie - Scoutbook - programy sprawności ZHP
Sprawności harcerskie - Scoutbook - programy sprawności ZHP
+ 34,90 zł
Przybornik do szycia - do munduru
Igły i nitki - podręczny przybornik do przyszycia sprawności
+ 8,90 zł
Scoutbook Harcerze - czas na grę! - poradnik - system instrumentów metodycznych
Poznaj SIM 2.0! O tym jak zdobywać stopnie, sprawności i tropy - Poradnik dla harcerzy
+ 39,90 zł
  • szt.
  • Dostępność:
    Towar w ofercie sklepu - na indywidualne zamówienie. Wysyłka w 14 dni roboczych.
    Sklep Woda Góry Las dokłada wszelkich starań aby Twoja przesyłka została nadana w ciągu 14 dni roboczych od chwili złożenia zamówienia

Zamówienie realizujemy w ciągu 2-3 dni roboczych. 

Darmowa Dostawa od 399 zł! Sprawdź >>

  do 399 zł od 399 zł
Paczkomaty 12,00 zł GRATIS
Kurier InPost 14,00 zł GRATIS
Kurier DPD 16,00 zł GRATIS

Płatność za pobraniem: + 4,00 zł

Woda Góry Las istnieje już ponad 20 lat!

O naszej firmie >>

Dołącz do nas >>

Masz aż 30 dni na zwrot produktu!

Sprawdź jak dokonać zwrotu  >>