​Trop zuchowy Marynarze - tropy zawodowe

Zdobywając trop "Marynarze" zuchy rozwijają w sobie odwagę, koleżeństwo i sprawność fizyczną. Bawiąc się w marynarzy, zuchy przyjmują nazewnictwo i zwyczaje wilków morskich, wykonują sobie np. czapki marynarskie. 
 

Trop "Marynarze" świetnie się nadaje na kolonię zuchową, szczególnie nad morzem. Marynarską przygodę warto połączyć z nauką pływania.

 

Zadania do wykonania podczas realizacji tropu "Marynarze":

  1. W kręgu rady postanowiliśmy wstąpić do Akademii Morskiej.
  2. Podczas zajęć nauczyliśmy się węzłów, sygnalizacji kodem flagowym, poznaliśmy najważniejsze morza i porty świata oraz różne rodzaje statków.
  3. Byliśmy na statku, okręcie lub jachcie, rozmawialiśmy z marynarzem.
  4. Braliśmy udział w rejsie statkiem.
  5. Urządziliśmy port i zbudowaliśmy własną flotę.
  6. Zorganizowaliśmy chrzest i wodowanie statku.
  7. Przeżyliśmy morską przygodę (np. spotkanie z piratami, potworem morskim, sztorm).
  8. Urządziliśmy wieczór szant i piosenek żeglarskich, gdzie każda szóstka mogła się zaprezentować.
  9. Słuchaliśmy opowieści wilka morskiego.
  10. Zdaliśmy egzamin z morskich umiejętności i otrzymaliśmy stopień marynarski.
Podczas realizacji tropu Marynarze zuchy mogą zdobyć również sprawności takie jak: Szantymen, Modelarz/Modelarka, Meteorolog/Meteorolożka.

 

Sprawdź również najważniejsze informacje o reformie SIM - zobacz blog wgl.pl

Nowy System Instrumentów Metodycznych (SIM) - reforma w pigułce

Wszystkie najważniejsze informacje na temat nowego systemu instrumentów metodycznych w prostej i przejrzystej formie. Co się zmienia? A co zostaje? Sprawdź sam!

Metodyka Zuchowa w nowym SIM

Nowy System Instrumentów Metodycznych w tej grupie zmienia chyba najmniej, w końcu jednak, po wielu latach gwiazdki zuchowe zostały oficjalnie uznane - do tej pory próżno było szukać odpowiednika stopni harcerskich w poprzednim regulaminie. Sprawdź jak wygląda nowy program gwiazdek, sprawności oraz tropów zuchowych.


Trop zuchowy Marynarze - zawodowy

  • Dodaj Opinię
  • 2,99 zł
  • Historia ceny

Produkty uzupełniające

Sprawności harcerskie - Scoutbook - programy sprawności ZHP
Sprawności harcerskie - Scoutbook - programy sprawności ZHP
+ 34,90 zł
Przybornik do szycia - do munduru
Igły i nitki - podręczny przybornik do przyszycia sprawności
+ 8,90 zł
Scoutbook Harcerze - czas na grę! - poradnik - system instrumentów metodycznych
Poznaj SIM 2.0! O tym jak zdobywać stopnie, sprawności i tropy - Poradnik dla harcerzy
+ 39,90 zł
  • szt.
  • Dostępność:
    Towar w ofercie sklepu - na indywidualne zamówienie. Wysyłka w 14 dni roboczych.
    Sklep Woda Góry Las dokłada wszelkich starań aby Twoja przesyłka została nadana w ciągu 14 dni roboczych od chwili złożenia zamówienia

Zamówienie realizujemy w ciągu 2-3 dni roboczych. 

Darmowa Dostawa od 399 zł! Sprawdź >>

  do 399 zł od 399 zł
Paczkomaty 12,00 zł GRATIS
Kurier InPost 14,00 zł GRATIS
Kurier DPD 16,00 zł GRATIS

Płatność za pobraniem: + 4,00 zł

Woda Góry Las istnieje już ponad 20 lat!

O naszej firmie >>

Dołącz do nas >>

Masz aż 30 dni na zwrot produktu!

Sprawdź jak dokonać zwrotu  >>