LyoFood to polska marka żywności liofilizowanej bazująca na naturalnych składnikach i ceniąca zaawansowane rozwiązania. Została zaprojektowana i założona w Polsce.

W Kielcach znajduje się siedziba marki LyoFood. Również tam odbywa się cały proces produkcji żywności – od zasadzonego ziemniaka po zamkniętą paczkę z gotowym daniem. Ogromnym atutem firmy jest wspieranie lokalnych producentów – jest to niezbędny element, gdyż do produkcji dań LyoFood używa jedynie świeżych składników. Niewielka firma z biegiem czasu i doświadczenia stała się liderem w swojej branży. Jest wielokrotnie doceniana i nagradzana na europejskich i światowych targach sportowych lub outdooru. Do najważniejszych nagród należą m.in. Outdoor Industry Award 2013 przyznana za jakość produktów Lyo Food oraz innowacyjność podejścia na etapie produkcji żywności liofilizowanej Lyo, a także Outdoor Editor's Choice 2015 – nagroda przyznana przez czytelników niemieckiego Outdoor Magazin.
Liofilizacja, z której tak chętnie korzysta marka LyoFood, to proces suszenia w bardzo niskiej temperaturze i przy obniżonym ciśnieniu – w procesie sublimacji woda bezpośrednio przechodzi z fazy stałej – zamrożonej, do fazy gazowej. Tak przeprowadzone suszenie pozwala na zachowanie wszystkich właściwości żywności liofilizowanej LyoFood – smaku, zapachu i wartości odżywczych, a dodatkowo zapewnia bardzo długi termin przydatności produktów. Brak wody zatrzymuje wszystkie naturalne procesy rozkładu i jedzenie liofilizowane Lyo nie psuje się. Liofilizat możemy bezpiecznie spożyć nawet po 5 latach od daty produkcji.
Oferta LyoFood obejmuje liofilizowane dania obiadowe, zupy, kremy, zbożowe mieszanki śniadaniowe, owoce oraz napoje sportowe w proszku. Lista stale jest wzbogacana o nowe smaki i produkty, w tym kultowe lyofood pierogi, lyofood bigos, kurczak tikka masala lyofood, lyofood strogonow i lyofood tikka masala. Ciekawostką są produkty Lyo Powders – sproszkowane pojedyncze składniki, jak szpinak, maliny, truskawki, które możemy użyć jako dodatek do innych dań lub gotowe mieszanki owocowo-warzywne do przyrządzenia smoothie. Jako jeden z nielicznych producentów, LyoFood zadbał o różne rodzaje diet – w ofercie znajdziemy dania mięsne, wegetariańskie oraz wegańskie, niezawierające laktozy i glutenu. Wszystkie produkty marki są dostępne w LyoFood sklepie WGL.pl oraz w zestawach promocyjnych, które często pojawiają się w ramach LyoFood promocja.

O sukcesie firmy zdecydowały przede wszystkim wyjątkowe walory smakowe – innowacyjne podejście polega na wcześniejszym całkowitym przygotowaniu dania, jego ugotowaniu i odpowiednim doprawieniu – dokładnie tak, jak robimy to w domu. Dopiero po tym etapie żywność liofilizowana Lyo jest poddawana procesowi liofilizacji, w przeciwieństwie do innych producentów, którzy mieszają składniki już wcześniej zliofilizowane. Efekt jaki uzyskuje LyoFood to znakomity smak osiągnięty tylko przy użyciu naturalnych składników – bez konserwantów i sztucznych dodatków. Możemy się o tym przekonać czytając ich listę na opakowaniu lub na naszej karcie produktu – nie znajdziemy tam żadnych konserwantów lub dziwnie brzmiących nazw, a jedynie proste składniki jak: cebula, migdały, sól, pieprz, ryż, mąka ziemniaczana, olej rzepakowy, itp.
Dania LyoFood charakteryzują się również bardzo dobrymi właściwościami energetycznymi, co doceniają alpinistów, żeglarze, podróżnicy i turyści, dla których praktyczne właściwości są równie ważne jak walory smakowe. Wśród ambasadorów marki znajdują się największe sławy światowych podróżników, m.in. wspinacz Fabian Buhl, biegaczka górska Chloe Lanthier, alpinista Simone Moro, czterokrotna mistrzyni świata we wspinaczce lodowej Ines Papert oraz niezapomniany podróżnik Aleksander Doba. Założycielka firmy Lyo Food, Laura Godek-Miąsik, została uznana przez magazyn FORBES za jedną z najzdolniejszych osób w Europie. Lyo Food zasłynął już na rynkach międzynarodowych. Wyróżniany jest w licznych konkursach oraz podbija serca wielu turystów i podróżników nawet z najdalszych zakątków świata. Marka promuje się obecnie poprzez hashtag #DeliciousAnywhere, który ma podkreślać, iż produkty Lyo Food mogą być dostępne dla każdego, niezależnie od otaczających go warunków geograficznych czy pogodowych.
Do produkcji żywności produkowanej przez Lyo Food używa się jedynie naturalnych składników. Owoce, warzywa i zioła, które używane są do przygotowania dań pochodzą również z własnych plantacji marki Lyo Food. Pozostałe surowce pochodzą od dostawców i rolników, którzy są bliskimi znajomymi firmy. Nie ma tutaj miejsca na przypadkowość. Produkcja odbywa się w jednym miejscu. Od momentu dotarcia składników do pracowni, nie opuszczają one zakładu, aż do chwili wysyłki finalnego produktu. Liofilizacją zajmują się zakłady produkcyjne, które mają ponad trzydziestoletnie doświadczenie w tym procesie. Wszystkie posiłki są gotowane przed skierowaniem ich do procesu liofilizacji. Firma Lyo Food w całości odpowiada za każdy etap procesu produkcyjnego.
Jeśli szukasz wyjątkowego jedzenia liofilizowanego Lyo na wyprawy, do domu lub jako szybki posiłek, warto sprawdzić lyofood zestaw lub odwiedzić LyoFood sklep WGL, gdzie dostępne są różnorodne produkty w atrakcyjnych cenach (lyofood cena, lyofood gdzie kupic). Produkty marki LyoFood sprawdzą się zarówno dla miłośników turystyki, jak i sportowców, którzy cenią sobie wygodę i najwyższą jakość. Marka LyoFood promuje się również poprzez hasło #DeliciousAnywhere, podkreślając, że LyoFood – posiłki mogą być dostępne dla każdego, niezależnie od warunków geograficznych czy pogodowych. Dzięki szerokiej gamie produktów, od liofilizaty LyoFood po liofilizaty Lyommy, każdy znajdzie coś dla siebie. Smacznego i praktycznego jedzenia liofilizowanego!
 
                         
         
     
         
     
         
    






























